Geplaatst op Geef een reactie

70% van de Nederlanders draagt een zonnebril, 50% daarvan raakt ‘m kwijt!

Het voorjaar staat voor de deur. Het moment dat Nederlanders massaal hun zonnebril tevoorschijn halen om van de eerste zonnestralen te genieten.

Hoewel 70 procent van de Nederlanders in het voorjaar een zonnebril draagt, zijn zij niet erg zuinig op deze onmisbare accessoire. Bij maar liefst de helft van de Nederlanders is zijn of haar zonnebril wel eens spoorloos verdwenen en 70 procent heeft wel eens te maken met een beschadigd of kapot montuur. Bovendien is de zonnebril het meest zoekgeraakte accessoire op vakantie. 37 procent is zijn of haar zonnebril wel eens verloren op reis. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een kwart van de Nederlanders ieder jaar een nieuwe zonnebril koopt.

Ondanks het feit dat de Nederlander niet erg zorgvuldig omgaat met de zonnebril, is het wel een favoriete accessoire; de zonnebril wordt door 85 procent gedragen in de auto, 67 procent draagt ‘m tijdens het wandelen, fietsen en op het terras. Zelfs in het zwembad houdt 44 procent zijn/haar zonnebril op. Vooral jongeren zien de zonnebril als een modeaccessoire57 procent vindt het belangrijk dat de zonnebril past bij de kleding en overige accessoires. Naar het merk wordt overigens nauwelijks gekeken. Veel belangrijker wordt het model gevonden, dat volgens 80 procent goed moet passen bij het gezicht.

Bijna de helft van de jongeren geeft aan een nieuwe zonnebril te kopen als ze uitgekeken zijn op hun oude model. 48 procent van de jongeren koopt dan ook meer dan één keer per jaar een nieuwe zonnebril. Ouderen kopen minder vaak een zonnebril; ongeveer de helft van de ouderen boven de 50 jaar koopt niet eens om de twee jaar een bril. Eén van de opgegeven redenen om niet regelmatig een zonnebril aan te schaffen is het dragen van een zonnebril op sterkte, waardoor het regelmatig vernieuwen soms kostbaar kan zijn.

Geplaatst op Geef een reactie

De promotie-wayfarer, stijlvol onderscheidend!

Tegenwoordig is het moeilijk om je echt te onderscheiden als organisatie. Kernwoord hierin is opvallen. Door ludieke promotieacties scoren organisaties niet alleen bij klanten, maar ook bij het grote publiek. Dus hoe kun je je op een originele manier onderscheiden?

Brillenkopen.nl bedacht een half jaar geleden het originele promotieproduct, namelijk de promotie-wayfarer. Een (zonne)bril, te verkrijgen in iedere kleur, die voorzien wordt van bedrukking naar keuze op de brilpootjes. De promotie-wayfarer is als merchandising, sales-promotieartikel, relatiegeschenk of als give away het praktische en originele promotieproduct.

Daarnaast is het ideale promotieproduct voor acties, evenementen, toernooien en vrije tijd niet alleen voor organisaties een origineel promotieproduct, de promotie-wayfarer is ook perfect geschikt als coole gadget van een studenten- of sportvereniging, van een sportteam, of als hebbeding van een vriendenclub. Zo kun je een promotie-wayfarer ontwerpen die past bij je tenue, of de kleuren van je club.

Bedrukte wayfarer-(zonne)brillen kun je bestellen voorzien van tekst en/of logo van jouw bedrijf, vereniging, sportteam of vriendenclub. Maak gebruik van de onderstaande aanbieding:

20 brillen nú voor €9,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.
50 brillen nú voor €8,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.
100 brillen nú voor €7,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.
250 brillen nú voor €6,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.
500 brillen nú voor €5,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.
1.000 brillen nú voor €4,99 per stuk inclusief bedrukking en verzending.

Hier kun je de speciale promotie-wayfarer bestellen, voorzien van naam en/of logo.

Geplaatst op Geef een reactie

Van Smartphone naar Smartbril

Gooi een van de oudste hulpmiddelen ter wereld en een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld in een blender, en wat krijg je dan? Juist, de meest innovatieve bril ter wereld genaamd Google Glass.

Hoe werkt het?
De Google Glass projecteert beeld en tekst op een schermpje in je rechterooghoek, dat als een virtuele laag bovenop het blikveld verschijnt. Via spraakherkenning en aanraakbesturing op de bril wordt de vederlichte computer in het montuur bediend. Zo kun je met losse handen foto’s nemen, video’s maken, je agenda raadplegen, de kortste weg opvragen of teksten vertalen.

Google Contest
In juni 2012 gaf Brin een demonstratie van de Google Glass op een conferentie in San Francisco. Hier kondigde hij aan dat de eerste testexemplaren alleen voor softwareontwikkelaars beschikbaar zijn. Maar sinds begin 2013 zoekt Google vrijwilligers om de Google Glass te testen en te perfectioneren. Het gaat om een uitdaging waarbij deelnemers zelf de portemonnee moeten trekken.

Alles in 1
Smartbril, zonnebril, corrigerende bril, de Google Glass heeft alles. De Glass heeft namelijk ook originele bril-toepassingen zoals bescherming voor de ogen, corrigeren van slechtziendheid of bijziendheid, of het beschermen van de ogen tegen straling van de zon. Voor mensen die daadwerkelijk een bril nodig hebben is de Google Glass dus ook een optie, in plaats van alleen een leuke gadget.

Keep posted
Om het grote publiek alvast warm te maken voor de Glass, heeft Google een video vrijgegeven waarin de Glass wordt toegepast in het dagelijks leven. Wil je op de hoogte blijven over dit futuristische project van Google? Bezoek dan de site van de Google Glass.

Geplaatst op Geef een reactie

Welk montuur past bij welk gezicht?

Advocaten prefereren een bril zonder montuurranden, studenten een hoornen brilmontuur en creatievelingen dragen graag grote donkere monturen. Het enorme aanbod brilmonturen komt tegemoet aan praktisch iedere denkbare wens en stijl. Maar welke bril past het best bij iemands gezicht, haar, kleding of activiteiten? Per slot van rekening wil je met je zonnebril niet alleen goed zien, maar er ook goed uitzien. Maar niet alleen persoonlijke voorkeur moet de keuze voor een brilmontuur bepalen. De vorm van het gezicht is van cruciaal belang. Er zijn ovale, ronde, hartvormige en rechthoekige gezichten, elk met een bijpassend montuur. Dus hoe maak je de juiste keuze?

Is trendy altijd goed?
Uit onderzoek blijkt dat de keuze van een brilmontuur doorweegt in onze keuze voor een outfit. Hierdoor bepaalt een brilmontuur voor een deel je stijl. Door sommigen wordt zelfs beweerd dat het gelaat het meest karakteristieke deel van ons lichaam is, waardoor je altijd rekening moet houden met je gezicht in de keuze van je stijl. Maar experts waarschuwen ervoor om niet blindelings iedere trend achterna te hollen, aangezien deze trends niet bij iedereen evengoed uitpakken.

Een voorbeeld hiervan is de rechthoekige zonnebril. De rechte vormen matchen niet bij de ronde vormen van het menselijk gezicht. Als die ronde vormen worden doorsneden door rechte lijnen werkt dit disharmonisch. Mensen met een rond gezicht kunnen zich beter aan hun eigen stijl houden, dan de brillentrend van rechthoekige brillen volgen.

XS versus XL
Voorschriften voor de juiste brilmonturen bestaan er niet, maar in het algemeen geldt: mensen met een klein gezicht dragen kleine brilmonturen en mensen met grote gezichten dragen grote brilmonturen. De trend is op dit moment weliswaar XXL-brillen, maar kleine gezichten vallen hier helemaal achter weg. Advies: als je een klein gezicht hebt kun je het beste niet meegaan met de trend van grote brillen.

Tips voor een brilmontuur
Een perfect brilmontuur kan kleine schoonheidsfoutjes in het gezicht verbergen en pluspunten juist accentueren. De keuze van een brilmodel kun je voor jezelf vergemakkelijken als je uitgaat van de volgende regels:

  • de gezichtsvorm: een brilmontuur dat goed past bij jouw gezicht kan de gezichtsvorm zodanig accentueren dat hiermee het harmonische ideaalbeeld, een ovaal gezicht, zo dicht mogelijk benaderd wordt
  • Een brilmontuur zit optimaal als de iris in het middelpunt achter het glas zit. Daarnaast is het het meest aantrekkelijk als de volledige ogen door de bril te zien zijn;
  • De ogen: een belangrijk punt bij persoonlijk contact is het oogcontact. Een slimme keuze van de bril kan dit oogcontact in het juiste perspectief plaatsen;
  • De neus: ook de proporties van de neus laten zich met het juiste brilmontuur positief beïnvloeden.

Gezichtsvormen
Gelaatstrekken bepalen in hoge mate welk brilmontuur het beste past bij een gezicht. Met een juiste bril kunnen kleine schoonheidsfoutjes gecamoufleerd worden en meer aandacht vestigen op de sterke punten van een gezicht. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Een rond gezicht kenmerkt zich door gelijkmatige contouren. Een rechthoekig brilmontuur maakt het gezicht smaller, waardoor het gezicht minder rond lijkt.
  • Mensen met een ovaal gezicht kunnen ongeveer ieder brilmontuur hebben. Een rechthoekig montuur laat het ovale gezicht het best tot z’n recht komen.
  • Hartvormige gezichten gaan goed samen met brilmonturen die een zware, en opwaarts gebogen vorm hebben.
  • Rechthoekige gezichten komen beter uit met zachte, afgeronde modellen.

Je haar bepaalt de kleur
Naast de vorm is ook de kleur van een brilmontuur belangrijk. Voor blonde Scandinavische types zijn pastel- en aardewerktinten het meest geschikt. De donkerharige Zuid-Europese types verdragen sterkere contrasten, zoals helderblauwe of rode kleuren. Roodharigen komen goed uit de verf met een groen brilmontuur.

Puntje bij paaltje
Er zijn heel veel verschillende brilmonturen. De keuze hierin is terug te dringen door te kijken naar de vorm van je gezicht en je haarkleur. Maar uiteindelijk blijft de keuze van een brilmontuur een persoonlijke keuze, die gemaakt wordt op basis van je eigen voorkeuren en smaak. Het belangrijkste advies wat wij kunnen geven is: kies het brilmontuur waar jij jezelf het prettigst bij voelt, dat komt de uitstraling van jezelf en de bril ten goede!

Geplaatst op Geef een reactie

Wat is de ultieme wintersportbril?

De wintersport is één van de populairste vakanties van het jaar. Veel mensen trekken eropuit om even lekker te roetsjen en relaxen op grote hoogte, en zich als een bergfuhrer van de piste te storten! Het liefst wordt deze sportieve vakantie beleefd in combinatie met zonnig weer, zodat iedereen (fris)gebruind thuiskomt. Maar wat zijn eigenlijk de gevaren van zonlicht op grote hoogte? En hoe kun je jezelf hier het beste tegen beschermen?

Zonnen in de bergen
In de bergen, en zeker in de besneeuwde bergen, lopen de ogen gevaar. De UV-straling op 1.800 meter hoogte is minimaal vier keer zo hoog in vergelijking tot zeeniveau. Een goede zonnebril is hierdoor een must. Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat goed zicht bijdraagt aan een veiligere winterport, aangezien er hierdoor minder ongelukken plaatsvinden.

Straling, dus?
In de besneeuwde bergen wordt zonlicht weerkaatst door sneeuw, waardoor de ogen twee keer zoveel licht binnen krijgen dan normaal. En met deze verdubbeling van licht, neemt ook de hoeveelheid straling toe. Er zijn meerdere soorten straling die bij een te hoge concentratie schade aan de ogen kunnen toebrengen. De bekendste soorten straling zijn UVA- en UVB-straling, die sneeuwblindheid kunnen veroorzaken. Sneeuwblindheid is een oppervlakkige beschadiging van het hoornvlies (‘keratoconjunctivitis’), in zeldzame gevallen resulterend in een ontsteking van het hoornvlies. Je herkent het aan een prikkend gevoel alsof er ‘iets in je oog zit’ en veel tranen. Zonlicht bevat, naast UVA- en UVB-straling, ook infrarood licht. Overvloedige blootstelling aan infrarood kan leiden tot staar en beschadigingen aan het netvlies binnenin het oog. Maar voordat dit gebeurt moet er wel sprake zijn van langdurige blootstelling aan fel zonlicht op grote hoogte. Het is hierdoor van belang om een zonnebril aan te schaffen die tegen deze drie vormen van straling beschermt.

Ban the rays!
Veel moderne zonnebrillen filteren 100% van de UVA- en UVB-stralen uit het zonlicht. Dit kan ook gelden voor ongekleurde, volledig transparante lenzen! Van het infrarood licht wordt meestal maar een gedeelte (vaak rond 80%) uit het zonlicht gefilterd, maar er bestaan ook lenzen die 100% infrarood eruit filteren. Bij de keuze van een goede zonnebril voor wintersport, moet je er goed op letten dat de zonnebril het oog zo goed mogelijk omsluit. De moderne sportzonnebrillen doen dit goed, maar bij klassieke modellen glipt er vaak te veel licht langs de lenzen aangezien deze niet genoeg de ogen omsluiten.

Categorietje kiezen
Daarnaast zijn zonnebrillenzen ingedeeld in vier categorieën van bescherming, te herkennen aan het CE-keurmerk. Voor de besneeuwde bergen kun je het beste een zonnebril uitkiezen uit de categorie 3 of 4. De 4e categorie is ‘verboden’ voor gebruik in het verkeer, aangezien de glazen zeer donker zijn. Maar categorie 4 biedt de optimale bescherming tegen fel zonlicht op grote hoogte. Lenzen met beschermingsfactor 3 zijn vaak lichter en in allerlei kleuren verkrijgbaar.
Deze zonnebrillen mogen wel in het verkeer gebruikt worden. De 1e en 2e categorie bieden over het algemeen te weinig bescherming tegen fel zonlicht en hoge stralingsniveaus. Door gebruik te maken van spiegelglazen kunnen lichte lenzen uit categorie 1 en 2 toch een hoge bescherming bieden. Slecht-weer-lenzen (geel of oranje voor extra contrast) hebben af en toe beschermingsfactor 2. Maar let op: in de bergen kan er bij ‘slecht weer’ (bewolking/mist) toch sprake zijn van intensieve straling!

Kortom
Kies een zonnebril die 100% UVA-, UVB-, en infraroodstraling bescherming biedt, de ogen volledig omsluit en goed zicht biedt bij verschillende weertypen. Zo voorkom je slecht zicht, oogirritatie, of zelfs oogschade. En daar wordt je wintersport een stuk plezieriger door!

Geplaatst op Geef een reactie

De bril, van hulpmiddel tot imagebuilder!

De bril is niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Sterker nog, waar mensen in de 20ste eeuw nog als nerd werden omschreven als zij een bril droegen, is het tegenwoordig helemaal hip om een bril te dragen. Zelfs mensen zonder oogafwijkingen dragen (functieloze) brillen die matchen met hun outfit of imago. De bril is hierdoor een toonaangevend modeaccessoire geworden. Er zijn honderden brilmodellen, brilvarianten, brilkleuren en brilaccessoires. Maar hoe is de bril ontstaan?

De eerste bril
Een groot deel van de Nederlandse senioren hebben een bril nodig bij het lezen. In de middeleeuwen was dit niet anders. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de bril werd uitgevonden op een plaats waar veel boeken werden geschreven en gelezen: het  klooster. De Britse monnik Roger Bacon (1214-1292), die aan de wieg stond van de moderne wetenschap, wordt gezien als de vader van de bril. Hij vond volgens de nalatenschap de bril uit doordat hij visuele problemen kreeg met het lezen. Toch wel handig, een uitvinder met een oogafwijking. Maar waar komt de naam ‘bril’ vandaan?

Waar komt de benaming ‘bril’ vandaan?
Het woord ‘bril’ is een verbastering van de naam van een mineraal. Dit mineraal heet beryl. Dit mineraal werd gebruikt om geslepen glazen te fabriceren. Nice to know: Volgens geschiedschrijvers keek de vermoedelijk slechtziende Romeinse keizer Nero door een smaragd naar gladiatorengevechten, aangezien smaragd een variëteit is van beryl. Deze smaragd is zeer waarschijnlijk een van de duurste ‘’brillen’’ ooit gebruikt…

De moderne bril
De oudere brilmodellen bestonden uit twee glazen met een bruggetje over de neus. Deze eerste brillen hadden geen pootjes, maar werden op de neus geklemd of met linten aan de oren gebonden. De moderne bril met poten die de bril achter de oren vastzet, dateert pas uit de vroege achttiende eeuw en werd het eerst vermeld in Engeland. Dus wederom de voormalige wereldmacht die voorop liep op het vlak van de optiek. Overigens werden de poten van de moderne bril door vakmannen uit die tijd ‘veren’ genoemd.

Visjes kijken door varivocale glazen
De grootste hinder van een bril ondervinden slechtzienden tijdens het sporten. Voor degenen die geen contactlenzen kunnen verdragen, bieden veel opticiens tegenwoordig ook duik- en skibrillen op sterkte aan.

De nachtlens scherpt je blik
De nachtlens wordt, zoals de naam al zegt, ’s nachts gedragen. Deze lens heeft geen direct contact met het hoornvlies, maar drijft op de traanfilm. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm ervoor dat de voorkant van het hoornvlies iets platter wordt. Hierdoor kun je een tot twee dagen scherp zien. Vervolgens moet je weer even een nachtje ‘opladen’ met de nachtlens…

Nog andere handige toepassingen?
De zonnebril kent iedereen als de bril die beschermt tegen UV- en andere straling van de zon. Maar wist je dat er ook zonnelenzen zijn? Deze lenzen zijn zowel met als zonder sterkte verkrijgbaar. Hierdoor hoef je nooit meer bang te zijn dat je je zonnebril vergeet…

Brillen om mee te zien en gezien te worden
Kleren maken de man? Inderdaad ja, maar voor brillendragers begint het aankleden ‘s morgens met het opzetten van hun bril. Een superbelangrijk accessoire dus, niet alleen om mee te zien, maar ook om mee gezien te worden. Want brillen hebben een eigen karakter waar je je imago kan afstemmen. Zo dragen hoogwaardigheidsbekleders meestal nietszeggende, doorzichtige monturen, terwijl slechtzienden in de mode- en creatieve wereld met supergrote extravagante monturen rondhuppelen.

Last but not least, de brillengezegdes
De bril is met de tijd een graag gebruikt spreekwoord geworden in de taal. Een paar voorbeeldjes hiervan:

1. door de bril van een ander zien. (=de mening van een ander blind vertrouwen)
2. door een bril zien (=een beetje genuanceerd bekijken)
3. door een donkere bril (=op een pessimistische manier)
4. door een gekleurde bril (=op een bevooroordeelde manier)
5. een bril op de neus krijgen (=geen vrij uitzicht of vrije ruimte meer hebben)
6. een roze bril op hebben. (=verliefd op iemand zijn en hierdoor zijn/haar mindere kanten niet zien.)
7. elk ziet door zijn eigen bril. (=ieder ziet het op zijn eigen manier.)
8. hij zet er de lakense bril bij op. (=hij kijkt bijzonder scherp toe.)
9. iemand een bril op de neus zetten (=iemand dwingen gehoorzaam te zijn)
10. iemand een bril opzetten. (=iemand inlichten en terechtwijzen.)
11. iets door een gekleurde bril zien. (=de zaken niet onbevooroordeeld bekijken.)
12. twee joden weten wat een bril kost (=we hoeven elkaar niets wijs te maken)
13. wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil. (=het is vruchteloos iemand te willen voorlichten als die niet zien wil.)

Moraal van het verhaal?
De bril is een onmisbaar onderdeel geworden van de moderne samenleving. Zowel op het gebied van functionaliteit, als op het gebied van mode. In Nederland werd er in 2012 meer dan €1 miljard omgezet in de brillenbranche! Niet zo gek dus dat bijna iedere Nederland een (zonne)bril thuis heeft liggen. En hierdoor komen we bij de moraal van het verhaal: een (zonne)bril dragen we te zijner tijd allemaal!

Geplaatst op Geef een reactie

En de winnende naam is … Santa Monica!

Speciaal voor de naamgeving van een van onze zonnebrillen schreven wij eind januari een Verzin&Win-actie uit. Deze actie, die vele ludieke en unieke reacties opleverde, moest er in 10 dagen tijd via crowdsourcing voor zorgen dat wij de perfecte naam zouden vinden voor de matzwarte Flattop Wayfarer met rode spiegelglazen, die voorheen bekend stond als de matzwarte FlatWay Red.

Nadat de jury flink had overlegd kwamen zij unaniem tot de conclusie dat de zonnebril voortaan door het leven gaat als de Santa Monica. Deze naam weerspiegeld voor ons idee precies waar de zonnebril voor staat: zon, zee en strand!

Bij deze willen wij Noah van Grinsven bedanken voor het verzinnen van de perfecte naam, en tevens feliciteren met het winnen van de Verzin&Win-actie! De zonnebril ligt voortaan onder zijn naam in onze collectie. Daarnaast kan Noah komende shinen met de hipste zonnebrillen van dit moment, aangezien wij zijn inzending hebben beloond met het Klaar-voor-de-zomer-pakker van Brillenkopen.nl, bestaande uit de Retro Flattop, de Retro Aviator, de London Classic en natuurlijk de Santa Monica.

Bekijk hier de hippe Santa Monico, die zich perfect leent voor de zonnige zomerdagen op het strand!

Geplaatst op Geef een reactie

De kleurige retro zonnebrillencollectie van Brillenkopen.nl

Het zijn misschien wel grauwe tijden, maar wij zien de toekomst kleurig in! En dat zie je terug in onze nieuwe zonnebrillencollectie voor 2019, met kleurige glazen, speelse monturen en retrozonnebrilmodellen.

Kleurige spiegelglazen voeren de boventoon, maar ook de monturen zijn gemaakt van speelse materialen. Vooral de transparante en matzwarte monturen zijn populair in onze zonnebrillencollectie van 2019. En als je dit iets te extravagant vindt, kun je ook voor de draagbare hoornen-, bruine- en zwarte monturen bij ons terecht.

De retrozonnebrilmodellen blijven, net als in 2018, populair. Er wordt ook dit jaar op de jaren ’60 en ’70 zonnebrillen doorgeborduurd, zoals de bekende Wayfarer– en Aviator-modellen. Deze retromodellen, in combinatie met moderne materialen en trends, maken de zonnebrillen weer helemaal hip!

De nieuwste trends in combinatie met scherpe prijzen, maakt de collectie van Brillenkopen.nl ook in economisch mindere tijden de leverancier van zonnebrillen.

Bekijk hier onze nieuwe kleurige en retrozonnebrillencollectie!

Geplaatst op Geef een reactie

In 2019 zijn brillen hip

Brillen mogen in  het nieuwe jaar weer gezien worden en dat komt terug in de brillenmode. De trends in 2019 zijn futuristische vormen, grote monturen, knallende kleuren en een knipoog naar het verleden. De briltrends voor 2019 zetten een aantrekkelijk beeld met een sterke uitstraling neer. Bold en stoer gaan hand in hand met elegant en ladylikevintage smelt samen met futuristisch. Kortom, 2019 wordt een excentriek brillenjaar!

Retro brilmonturen

De term ‘Retro brillen’ is de laatste jaren vaak voorbij gekomen, maar het blijft actueel. Ook in 2019 is het nog steeds een belangrijk begrip waar het gaat om brillentrends. Zowel optische monturen als zonnebrillen zijn geïnspireerd op vroegere modellen, in combinatie met de nieuwste materialen en voorzien van hightech details. Het stijlvolle van de jaren ’60 en ’70 met de technologie van nu, maakt de prefecte combinatie voor (zonne)brillen!

Zwarte brilmonturen

Een trend voor zowel dames als ook de heren: zwarte brilmonturen zijn reeds veelvuldig op de catwalk gespot en worden in 2013 een ware trend. Het is een heftige stijl, die vooral bij vrouwen moet passen bij de looks. De heren zullen weinig last hebben van een zwarte brilmontuur, omdat het de heren gewoon goed staat. De zwarte brilmontuur combineert ook perfect met jaren ’50 stijl haar en kleding.

Grote, gekleurde brilmonturen

Zie je een zwarte brilmontuur niet zitten? Dan is deze stijl echt iets voor jou! De gekleurde brilmonturen voor 2019 zijn nog steeds groot te noemen, alhoewel deze kleiner zijn dan de zwarte monturen. Dit jaar wordt er bij de brilmonturen gebruik gemaakt van wat vrouwelijkere kleuren, denk hierbij aan (zonne)brillen in pasteltinten.

Futuristische brilmonturen worden DÉ trend in 2019!

Toegegeven, voor deze trend moet je wel wat lef hebben, het gaat hier immers om zeer opvallende (zonne)brillen. De futuristische brilmonturen zijn een aanrader voor mensen die het leuk vinden om aandacht te trekken, en voor mensen die zich willen onderscheiden van de rest. En hier geldt: hoe gekker hoe beter! Het zal niemand verbazen dat excentrieke showbizz-sterren al lang gezien zijn met hippe futuristische (zonne)brillen op hun neus.

Bekijk hier ons nieuwe assortiment met de hipste zonnebrillen, voor de scherpste prijs van Nederland!