Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij een overzicht gemaakt van de veelgestelde vragen. Hiermee kun je direct antwoord krijgen op veelgestelde vragen. Heb je een specifieke vraag die er niet bij staat? Neem dan contact op!

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland verzenden wij jouw zonnebril(len) gratis! Ongeacht de hoogte van je bestelling. De kosten van het opsturen van jouw bestelling naar het buitenland zijn €4,95 per bestelling.

Hoe snel heb ik mijn zonnebril in huis?

Wanneer je bij ons een bril besteld op werkdagen vóór 21:00, ontvang je jouw bestelling de volgende dag in huis. Je ontvangt van ons altijd een email wanneer je bestelling is verzonden.

Is mijn bestelling reeds verzonden?

Wanneer wij je bestelling verzonden hebben ontvang je van ons een email. Wij houden je dus altijd op de hoogte. Het kan zijn dat je deze mail over het hoofd hebt gezien of misschien niet hebt ontvangen. Check dan of je bestelling reeds verzonden is op de volgende pagina: Is mijn bestelling al verzonden?

Hoe wordt mijn bril verzonden?

Wij verzenden jouw bestelling met PostNL. Jouw bestelling wordt in beschermende materialen verpakt, om beschadiging tijdens verzending te voorkomen. Bestellingen passen door de brievenbus, je hoeft voor het ontvangen van je bestelling dus niet thuis te blijven. Bestel je 3 zonnebrillen of meer? Dan versturen wij je bestelling via pakketpost. Dit geldt niet voor bestellingen die verzonden worden naar België.

Mag ik de zonnebril(len) passen en vervolgens terugsturen?

Ja dit mag! Wij kunnen ons goed voorstellen dat jij eerst wil zien hoe je nieuwe hippe zonnebril staat en voelen hoe je nieuwe hippe zonnebril zit. Pas dus gerust de zonnebril(len) die je besteld hebt, voordat je besluit te retourneren! Zorg ervoor dat als je de zonnebril(len) retourneert, deze schoon, onbeschadigd en goed verpakt teruggestuurd wordt.

Hoe kan ik mijn bril retourneren?

Wil je jouw bestelling retourneren omdat deze bijvoorbeeld niet past? Bij een retourzending gaarne de zonnebril in indien mogelijk originele verpakking, met aankoopbewijs (pakbon) retour te sturen. Zorg er daarnaast voor dat de zonnebril schoon en onbeschadigd retour komt. Vergeet ook niet aan te geven of je wil ruilen of je geld terug wil. Bekijk onze Retour & Garantie pagina voor meer informatie over retourneren.

Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen na mijn bestelling, wat nu?

Nadat je bij ons een bestelling hebt gedaan en je bestelling is voltooid, ontvang je van ons binnen 10 minuten een bevestiging via email. Heb je geen email ontvangen? Check dan voor de zekerheid eerst even je spambox. Heb je daar ook geen email van ons ontvangen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij helpen je verder!

Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?

Ondanks dat wij bestellingen altijd zorgvuldig en stevig verpakken in stevige kartonnen brievenbusdoosjes mét bubbeltjes-plastic aan de binnenkant, kan het voorkomen dat een bestelling beschadigd is raakt tijdens verzending. Wij verzoeken je dan om een duidelijke foto van de beschadiging zo spoedig mogelijk na ontvangst van je bestelling te sturen naar: info@brillenkopen.nl. Wij nemen dan contact met je op over verdere afhandeling.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling wil retourneren?

Je kunt binnen 14 dagen jouw bestelling terugsturen naar ons, mits jij de bestelde zonnebril(len) niet gedragen hebt. Als de bril gedragen is kun je deze niet meer retourneren. Vermeld bij het retourneren van jouw bestelling het ordernummer en eventueel de reden van retourneren. Vervolgens storten wij je geld terug op jouw rekening.

Wat kost het mij om mijn bestelling naar het buitenland te laten opsturen?

Binnen Nederland is verzending gratis! De kosten van het opsturen van jouw bestelling naar het buitenland zijn €4,95 per bestelling. Je kunt je bestelling laten versturen naar: België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Engeland. Je kunt dit aangeven bij het afrekenen.

Kan ik een bestelling ook laten versturen als cadeau naar een ander adres?

Dit kan absoluut. Standaard staat op de afreken-pagina het hokje ‘Bestelling versturen naar factuuradres’ aangevinkt. Dit betekent dat je bestelling standaard naar het opgegeven factuuradres wordt verzonden. Wil jij je bestelling laten bezorgen op een afwijkend adres? Ontvink dan het hokje ‘Bestelling versturen naar factuuradres’ door op het hokje te klikken. Je krijgt in dit geval de mogelijkheid om een ander verzendadres in te voeren.

Heb je een klacht over je bestelling?

Wij hopen het uiteraard niet, maar het kan om wat voor reden dan ook voor komen dat je een klacht hebt over je bestelling. Dit vinden wij uiteraard niet fijn en we vragen je dan ook zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via onze klachtenpagina. Wij helpen je dan uiteraard zo spoedig mogelijk met een passende oplossing.

Wat houdt het Herroepingsrecht in?

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Bij retourneren geldt dat:

Het product alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd kan worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kun je gebruik maken van het modelformulier.

Brillenkopen.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Brillenkopen.nl in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument ons de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Brillenkopen.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.